Hui un important grup del claustre de professorat del centre ha iniciat la seua formació amb Paco Cascón, professional reconegut per la seua important aportació pedagògica en matèria de convivència i mediació escolar.
Amb aquest curs sobre la mediació i en l'educació en i per al conflicte, l'IES Almussafes fa una ferma aposta formant al seu professorat en aquest important aspecte que sense dubte afecta directament en el rendiment dels nostres alumnes: està demostrat que el rendiment acadèmic dels alumnes moltes vegades va estretament lligat al clima escolar. Per aquest motiu apostem per estratègies com la tutoria entre iguals o la patrulla de convivència.
Paco Cascón és professor de la diplomatura sobre "Cultura de Pau" de la Càtedra Unesco sobre Pau i Drets Humans de la Universitat Autònoma de Barcelona, a més d'obstentar altres importants càrrecs com el de Director de la Col·lecció EDUPAZ, i el de President de l'associació "Edualter" o Membre del Seminari Permanent d'Educació per la Pau de l'Associació pro-Drets Humans. Algunes de les seues creacions han segut publicades per la UNESCO fins i tot.
El curs què es desenvolupa en les pròpies instal·lacions del centre te un important caràcter pràctic i està inclós en el nostre Pla Annual de Formació.