Proves de certificació ERASMUS PLUS i programa experimental d'enriquiment competencial

Durant aquesta setmana, alguns dels nostres alumnes han realitzat les proves de competència en llengües estrangeres per tal de sol·licitar una beca ERASMUS per a realitzar les pràctiques de Formació en Centres de Treball a l'estranger. En concret  al Regne Unit i Irlanda. Aquesta és una important aposta de l' IES Almussafes per tal d'adaptar-se a un nou fenomen d'un món cada vegada més globalitzat i on la mobilitat per tot arreu d' Europa, és cada vegada més necessària. Creguem que amb aquesta experiència, els nostres alumnes de cicles formatius podran afrontar amb més garanties un futur laboral cada vegada més exigent. Enguany, com a experiència experimental hem començat a impartir diversos mòduls de grau superior amb l' anglés com a llengua vehicular. La nostra intenció: millorar la competència lingüística dels nostres alumnes. A més, podem fer públic que estem treballant en un projecte d' enriquiment del currículum en col·laboració amb les empreses que formen part del Polígon Industrial Juan Carlos I de la FORD ESPAÑA, i que tracta de complementar amb altres competències professionals, els alumnes que en l'actualitat finalitzen el cicle superior de Mecatrònica Industrial. Intentem adaptar la nostra oferta a la demanda dels empresaris del polígon d'una manera bidireccional i fluida, per tal de millorar una empleabilitat dels nostres alumnes que tenim actualment de quasi del cent per cent. La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, ofereix la possibilitat de fer l'FCT a Europa, gestionant 204 estades al Regne Unit, Irlanda i França. En la present convocatòria 2015-2016, pots optar a una de les dos modalitats per a desenrotllar el mòduls de FCT en l'estranger:
  • FCT Europa Total a través dels programes:
    • FCT EUROPA, de 75 dies de duració.
    • ERASMUS+, de 90 dies de duració (només alumnes de Grau Mitjà)
    Amb un total de 400 hores laborables certificables.
  • FCT Europa Parcial a través del programa FCT EUROPA, amb 28 dies de duració i un mínim de 100 hores laborables certificables.
Aquestes pràctiques corresponen a les FCT, que podran realitzar-se en dos períodes:
  • Primer període: a partir de l'1 d'abril de 2016.
  • Segon període: a partir de l'1 de setembre de 2016.
Només necessites pagar les teues despeses personals, perquè l'estància a Europa inclou:
  • Un tutor, al lloc de destinació, que vetllarà per tú i t'acompanyarà durant tota l'estada.
  • Viatge amb trasllats inclosos.
  • Allotjament.
  • Assegurança.
  • Transport local des del lloc de residència fins a l'empresa on realitzes el mòdul d'FCT.

cicles-formatius